projecten klas 3


Wat is dit en wie ben ik?

ik ben een leerling van het calandlyceum, en ik doe een technasium opleiding. Dat betekent dat ik het vak o&o volg en dat is het vak waarvoor deze website is. We deden een project van de opdrachtgever Vakkanjers, en het onderwerp van het project is energie opwekken met de olympische spelen. 

Jouw titel

Dit is waar uw tekst begint. U kunt hier klikken en beginnen met typen. Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium totam rem aperiam eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem.

vakkanjers olympische spelen

Dit is mijn eerste project van het jaar. In dit project gaan wij een manier zoeken en vinden om energie op te wekken in de volgende olympische spelen.

Beginevaluatie POP-formulier

Leerling- en project informatie


Naam: Nizar el Muhandiz

Team:

Project: Vakkanjers olympische spelen

Startdatum project: 25-08-2023

Einddatum project: 13-12-2023

SMART leerdoelen: Creativiteit en Luistervaardigheid 

Specifiek leerdoel voor dit project: Creativiteit

Welke vaardigheden? je fantasie gebruiken en niet andere mensen nadoen 

(2 leerdoelen per project)

Noteer hierbij uit de competentiemonitor, per leerdoel:

  1. Comp.-cluster: Creatief.

  2. Competentie: creativiteit.

  3. Leerdoel: Het aandragen van nieuwe, originele oplossingen of voorstellen.

Meetbare resultaten

(2 tot 5 resultaten per leerdoel)

Acceptabel? Ja het is zeer acceptabel ik denk dat ik het aan kan.

Is het leerdoel uitdagend? Biedt het mogelijkheid tot ontwikkeling? Het leerdoel creativiteit is zeker een uitdaging en biedt een mogelijkheid voor ontwikkeling want ik zelf vindt dat ik vaker creatief moet nadenken en zo kan ik er veel beter in worden

Realistisch? Ja ik denk dat ik het leerdoel kan halen voor het eind van het project.

Geef voor minimaal één teamgenoot aan hoe hij/zij je gaat helpen bij het werken aan dit leerdoel.

<Deane>: Mij genoeg laat veranderen aan zijn ideeën indien nodig.

<Jonathan>: Mij ook laten werken aan het prototype.

<Tarik>: Mij mee laten helpen denken aan het prototype.

Tijdgebonden: deadlines specifiek voor het POP (o.a. evaluatiemomenten)

Naar het olympisch stadion

Mijn klas en ik waren naar het olympisch stadion gegaan tijdens de activiteitenweek. Hier krijgen wij een rondleiding door het olympisch stadion van Amsterdam. Wij Kregen hier veel informatie over het in het verleden ging bij het olympisch stadion. Hier hebben wij veel geleerd hoe een stadion eruit ziet en kunnen wij aan de slag met hoe we iets gaan maken.

brainstromen

Wij begonnen met het bedenken van ideeën Na het schrijven van alle sporten die er zijn gingen we brainstormen. We kwamen er toen achter dat we een tegel gingen maken die electriciteit opwekt. Wij hadden het perfecte idee. En toen gingen onze klasgenoten hetzelfde idee gebruiken dus moesten wij iets bedenken wat ons beter maakte dan de rest. Wij bedachten om de tegel in het publiek te zetten in plaats van op de baan. Zo hadden we toch een origineel idee.

het spuugmodel

Als je een goedwerkend en mooi model wilt maken moet je altijd beginnen met een spuugmodel. Wij zijn begonnen met een spuugmodel maken om te laten zien hoe het werkt en wat het is. Nadat wij het spuugmodel hadden gemaakt wisten we meteen ook hoe we het echte model moesten maken en op wat wij moesten letten als wij iets gingen maken. 

het proces

Het bedenken van een ontwerp is makkelijk maar het uit werken is nog moelijker. Wij hadden ons idee goed uitgedacht en begonnen met het maken van een spuugmodel. Daarin konden we letten op de dingen doe er moeilijk aan zijn en makkelijk. Wij kwamen er dus achter dat je een ander materiaal springveren nodig had bijvoorbeeld omdat die minder kon tillen en manieren om het te maken. Zo konden wij makkelijk aan ons echte model gaan werken. 

middenevaluatie POP-formulier

Tussenevaluatiemoment


Datum tussen-evaluatie moment: 13-09-2023

Wat zijn de vorderingen tot nu toe? Ik heb veel aan het idee gebrainstormd en me creativiteit gebruikt. Ik kom op veel goede ideeën en help mijn groepje goed.

(Specifiek + meetbaar)

Welke obstakels ben je tegengekomen? Soms kwam ik op helemaal geen ideeën 
Denk aan de samenwerking met het team!

Wat heb je daar van geleerd? Ja zij hebben mij mijn ideeën goed laten uitwerken en laten vertellen.

Hoe ga je nu verder? Ik ga door met het verbeteren van het prototype met behulp van creativiteit

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin